De Merkcoach

Wat zeggen klanten over De Merkcoach

Reviews

Tevreden klanten zijn de beste reclame voor jouw merk. Daarom hecht ik heel veel waarde aan de feedback die ik krijg van mijn klanten. Lees hieronder terug wat klanten van De Merkcoach hebben gezegd over hun samenwerking met mij.

Peet en Mieke van Spring

Op 21 maart 2016 gingen we samen naar de Kamer van Koophandel. Spring was geboren. Optimistisch als we zijn hadden we er alle vertrouwen in dat we organisaties menselijker en mooier konden maken. Klanten dienden zich aan en wij deden ‘ons ding’.

Spring voelt voor ons als thuiskomen. Jolanda was één van onze klanten. Gedurende het coachingsprogramma van Jolanda werd voor haar duidelijk dat haar passie voor marketing vorm mocht krijgen in een eigen onderneming. Tijdens onze laatste sessie vertelde Jolanda over haar Positioneringspuzzel; een e-book met 8 stappen om je merk te laten groeien. Wij wilden daar graag mee aan de slag en voor Jolanda was het een try-out; een win-win situatie dus.

Peet en ik maakten tijd vrij in onze agenda om samen de puzzel van Spring te leggen. De positionering van Spring was een feit. We vonden het zo leuk om te doen dat we ook de andere modules van het programma hebben doorlopen. Onder de inspirerende begeleiding van Jolanda hebben we keuzes gemaakt. Focus aangebracht. En een route uitgestippeld voor hoe we daar gaan komen met ons bedrijf.

We zijn best eigenwijs en hebben een duidelijke mening. Het mooie aan het samen optrekken met Jolanda is dat zij op haar eigen authentieke manier ons na laat denken. De antwoorden zitten in onszelf. Jolanda spiegelt, legt keuzes voor op basis van haar expertise. Biedt een vertrouwde omgeving om te onderzoeken waar we onzeker in zijn.

Dat wat ons niet eerder is gelukt, hebben we nu overwonnen. We hebben gekozen en gaan ervoor!

DM-logo_M-secundair

Annemiek Wijsman

“Als Hair & Make-up Artist werk ik al jaren met veel liefde voor de leukste klanten, om te zorgen dat zij de beste versie van zichzelf kunnen zijn. Maar de wachtlijsten voor workshops werden steeds langer en bruiden gingen hun bruiloft om mijn agenda heen plannen i.p.v. andersom. Er waren niet genoeg uren in een dag!

Dat was mijn probleem. Ik stond op een punt dat ik niet meer kon groeien. Er zijn nou eenmaal niet meer uren in een dag en als ondernemer sta je voor die uitdaging: Hoe kan ik meer doen, zonder dat ik daardoor meer ga werken? Liefst ook zonder iemand aan te nemen. Want wie kan het nu precies hetzelfde doen als ik voor mijn klanten doe?! Kortom, mijn zelf gecreëerde plafond was bereikt.

Ik kan oprecht zeggen dat ik dankzij Jolanda weer grip op mijn onderneming heb. Ze heeft mij laten inzien dat ik andere keuzes moest maken om te kunnen groeien. Het inzicht dat zij mij heeft gegeven in mijn tijdsplanning zorgt er nu voor dat ik niet harder werk, maar effectiever. Haar tips waren heel erg hands-on zodat ik ze direct zelf kon toepassen. Ongelooflijk dat ik daar zelf niet op gekomen was!"

"Dat is ook precies hoe ik het traject met Jolanda kort zou kunnen omschrijven; Confronterend, concreet, duidelijk, inspirerend en heel persoonlijk. Jolanda is in staat om heel goed in kaart te brengen waar de knelpunten zitten. En ook direct de tools aan te reiken om deze te veranderen, zonder dat zij dit voor je doet. Op jouw eigen, unieke manier.

Daarnaast heeft ze zó ontzettend veel goede, concrete ideeën dat ook ik weer helemaal bruis van nieuwe energie!!

Waar ik mij in eerste instantie nog afvroeg of Module 1 voor mij wel écht nodig was (ik was tenslotte al 5 jaar succesvol aan het ondernemen) bleek dat voor mij de meest essentiële stap naar verandering. Door mijn doel, klanten en visie duidelijk uit te werken, werden mijn knel- en groeipunten steeds inzichtelijker en kon ik precies zien aan welke touwtjes ik moet trekken om mijn doel te bereiken.

Waar ik ook veel aan gehad heb was haar Marketingplan! Door structuur aan te brengen in mijn boodschappen kan ik nu nóg beter inspelen op de wensen van mijn doelgroep. Ook heb ik meer rust gekregen nu ik alles van tevoren zo veel mogelijk in plan in plaats van dit ad hoc te doen.

Kortom, ik heb het traject met Jolanda als zeer leerzaam en succesvol ervaren! Dit was precies wat ik nodig had om te groeien op het juiste moment! Haar modules zijn duidelijk, makkelijk te doorlopen en direct toepasbaar. Ook heeft Jolanda zoveel creatieve ideeën dat ze je helemaal meesleept in haar enthousiasme en waardoor onze Zoom afspraken elke keer weer een nieuwe boost van energie voor mij waren. Ik zou zéker nogmaals van haar expertise gebruik maken als ik weer op een punt kom dat ik “vastzit”. Het was de investering dubbel en dwars waard!”

DM-logo_M-primair

Myrthe van Bliss & Blends

"Toen ik mijn bedrijf op ging zetten wist ik wat ik wilde. Ik had alleen niet stilgestaan bij mijn doelgroep. Ook omdat ik me er niet van bewust was dat dit een belangrijk stuk is van de marketing en het neerzetten van je bedrijf.

Toen ik met Jolanda in contact kwam en zij mij hierover meer vertelde, was ik gelijk geïnteresseerd in haar programma. Haar programma is overzichtelijk en alle termen die zij gebruikt, zijn duidelijk uitgelegd. Daardoor is het heel makkelijk om zelf de stappen te nemen om de positioneringspuzzel te maken. Het maken van deze puzzel dwingt je om duidelijkheid te creëren over het hoe en waarom. Dit heeft er voor mij voor gezorgd dat het voor mij steeds duidelijker wordt wie er tot mijn doelgroep behoren en hoe ik mijn bedrijf wil neerzetten.

Ook kan ik met al mijn vragen bij Jolanda terecht en wat nog onduidelijk is voor mij, wordt in het gesprek direct duidelijk."

Leonie Reinders van BKN

"Jolanda heeft ons als Merkcoach ondersteund bij het opzetten van een marketingcampagne van ons huismerk ‘100%Kringloop’. Dit merk hebben we eind 2018 gelanceerd, maar de naamsbekendheid is nog niet groot genoeg. Aangezien wij een klein kantoor zijn met weinig middelen was het voor ons lastig om de campagne goed neer te zetten.

Jolanda heeft ons stap voor stap meegenomen in het proces om te komen tot een praktische aanpak van de campagne. Eerst heeft ze ons geholpen om onze doelgroep(-en) te bepalen en vervolgens onze merkwaarden. Door steeds verder te ‘trechteren’ werd het duidelijker waar we ons op moesten focussen, maar ook waar niet op. Dat laatste is ook erg belangrijk, want dat kan je veel tijd en energie besparen. Nu hebben we een jaarkalender en doen we minder ‘ad hoc’ en veel meer gerichte acties.

Jolanda is een hele prettige persoonlijkheid, die zich heel professioneel en geduldig opstelt. Mocht je eenzelfde uitdaging hebben met het positioneren van je merk als wij, dan kan ik haar van harte aanbevelen!"

Leonie Reinders,
Directeur BKN

Soknita Leng van BKN

"Een van de grootste pluspunten aan het programma dat Jolanda heeft opgesteld, is dat ze je eerst zelf laat nadenken en pas naderhand advies geeft. Naast dat dit ervoor zorgt dat je merk écht eigen wordt, gaat het ontzettend helpen bij het in de praktijk brengen van jouw marketingplan. Je bent namelijk zelf het denkproces doorlopen en weet precies hoe je gericht keuzes moet maken. Bij elke stap die ik zet denk ik terug aan de gekozen doelgroepen, doelstellingen en merkwaardes. Het feit dat ik weet waar ik mee bezig ben geeft rust en zekerheid.

Jolanda is een fijn persoon om mee samen te werken. Ze is professioneel, nuchter en heeft duidelijk een passie voor marketing. Wanneer ik ergens tegenaan liep of over twijfelde dacht ze altijd enthousiast mee.

Al met al kan ik Jolanda aan iedereen aanraden. Het traject heeft me veel nieuwe inzichten gegeven en nu is het tijd om die inzichten tot leven te brengen!"